۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۰۶۶۵۹
مسوول اعزام مبلغ اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان:

روحانیت به معنی نماز جماعت نیست| باید شریک شادی و غم مردم باشیم

روحانیت به معنی نماز جماعت نیست| باید شریک شادی و غم مردم باشیم
حجت الاسلام مولوی گفت: روحانی تنها نماز جماعت نیست البته مسجد هم خوب است اما در میان مردم بودن و شریک شادی و غم آنها بودن لذت بالاتری دارد.

حجت الاسلام رحیم مولوی مسوول اعزام مبلغ اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به این که سازمان اوقاف و امور خیریه در مناسبت های مختلف برنامه های تخصصی در بقاع متبرکه دارد اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان توجه بسیاری به مساله امامزاده ها دارند تصمیم بر اجرای برنامه ها در این بقاع متبرکه گرفته شده است.

وی افزود: از آن جایی که بقاع متبرکه و امام زادگان به عنوان اصلی ترین پایگاه های فرهنگی شناخته می شوند با لبیک گفتن به فرمایشات رهبری در طول سال برنامه های مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

حجت الاسلام مولوی اجرای طرح های ارامش بهاری و یاس نبوی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و گفت: بیش از هزاران نفر از مبلغان از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه در مناسبت های مختلف با ویژگی های خاصی که دارا هستند به سراسر کشور اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: استان همدان نیز همراه و همگام با استان های دیگر و با مساعدت های خاص مدیر کل محترم این اداره و دیگر مدیران از استان های موفق در اجرای این طرح بوده و هست و در بازرسی های به عمل آمده جز پنج استان برتر کشور قرار دارد.

مسوول اعزام مبلغ اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان به نحوه اعزام مبلغان اشاره کرد و یادآور شد: انتخاب و اعزام مبلغان بر اساس توانایی هایی که دارا می باشند و نیاز ان مکان صورت می گیرد که به مناسبت های مختلف از عزیزان برای حضور و همکاری دعوت می کنیم.

وی تاکید کرد: در بحث اعزام مبلغ اولویت اصلی با افراد بومی است که با فرهنگ، جغرافیا و نیاز های مردم منطقه آشنایی بیشتری دارند.

حجت الاسلام مولوی با بیان این که مبلغان اعزامی در حوزه های مختلف دارای تبحر هستند اظهار داشت: در زمینه های کودک و نوجوانان، مشاوره و رسانه از نظرات کارشناسی این عزیزان استفاده می شود و بسته به نیاز هر منطقه کارشناس مربوط به آن جا اعزام خواهد شد.

وی با انتقاد از مدیریت ضعیف در بحث فضای مجازی یادآور شد: متاسفانه فضای مجازی مشکلات بسیاری را برای خانواده ها به وجود آورده است و در این زمینه مبلغان ما از طریق مشاوره هایی که در خیمه ها انجام می شود توانسته اند جلوی فروپاشی خیلی از خانواده ها را بگیرند.

مسوول اعزام مبلغ اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان کودکان را یاران اداره اوقاف در اجرای طرح های مختلف عنوان کرد و گفت: کودکان شاید ارتباط چندانی با دوستان روحانی نداشته باشند اما مبلغان و کارشناسان ما با توانایی های خود توانسته اند کودکان را به اماکن مقدس جذب کنند.

وی یادآور شد: یکی از اتفاقات شیرینی که امسال شاهدش بودیم آن بود که خانواده ای به اصرار فرزندش به یکی از امامزادگان شهر همدان آمده بود و وقتی علت را جویا شدیم متوجه شدیم که دلیل اصرار کودک به خاطر حضور روحانی بوده است که پارسال به خوبی این کودک را جذب کرده بود.

حجت الاسلام مولوی به فعالیت های شبانه روزی مبلغان اشاره کرد و گفت: در ایام عید، از روز 28 اسفند تا آخر تعطیلات عید نوروز مبلغان اداره اوقاف در بهترین روزهای سال که همه در کنار خانواده خود هستند مشغول خدمت رسانی به زائران بودند.

وی طرح آرامش بهاری را بسیار با برکت و حماسی عنوان کرد و گفت: مبلغان عید امسال در کنار فعالیت های هر ساله خودشان در امداد رسانی و کمک به سیل زدگان نیز با تمام وجود به صحنه امدند و در کنار مردم بودند.

مسوول اعزام مبلغ اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان یادآور شد: در این مدت مبلغان ما به صورت جهادی پایه کار بودند و حتی در بعضی از شهر ها و روستا ها منازلی که از استحکام خوبی برخوردار نبودند طلاب ما هر کاری که برای در امان ماندن این خانواده ها از دستشان می امد انجام دادند.

وی از ارائه طرح تشکیل گردان بحران توسط طلاب خبر داد و گفت: در طرحی که به سازمان اوقاف کل کشور ارائه کرده ایم خواستار تشکیل گردان بحران در استان ها شده ایم که اعضا ان از طلاب و روحانیان تشکیل می شود.

وی افزود: همان طور که در زمان جنگ یک طلبه ما به اندازه یک گردان فعالیت می کرد و فرمانده ها او را با یک گردان عضو نمی کردند امروز نیز باید با میدان دادند به جوانان و حمایت از حضور آنان در صحنه های مختلف زمینه ساز استفاده بیشتر از جوانن باشیم.

حجت الاسلام مولوی در پایان تاکید کرد: روحانی تنها نماز جماعت نیست و ما باید بتوانیم به بهترین وجه فعالیت داشته باشیم، البته مسجد هم خوب است و داری یک دنیا خاصی است، اما در میان مردم بودن و شریک شادی و غم انها بودن لذت بالاتری دارد./979//310/خ

 

هادی شاملو
ارسال نظرات